ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

ΘΕΑΤΡΟ-ΧΟΡΟΣ

Παρουσιάστηκε το Καλλιτεχνικό Πρόγραμμα 2025 - 2026 του ΘΟΚ

Σε μια ατμόσφαιρα δημιουργικής προσμονής και έντονης καλλιτεχνικής ενέργειας, παρουσιάστηκε την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στη Νέα Σκηνή ΘΟΚ «Νίκος Χαραλάμπους», το Καλλιτεχνικό Πρόγραμμα του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου για τη θεατρική περίοδο 2025 - 2026. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν δημοσιογράφοι, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ΘΟΚ, σκηνοθέτες και ηθοποιοί καθώς και το Διοικητικό και Τεχνικό Προσωπικό του Οργανισμού.

ASSITEJ Κύπρου: «Κάθε παιδί στο θέατρο»

«Πρόσεξα προπαντός και χάρηκα τη ζωηρότητα, την πρωτοβουλία, την αυτενέργεια, την αυτοπεποίθηση, που τους ανέπτυσσε το Παιδικό Θέατρο», έγραφε το 1939 ο Τεύκρος Ανθίας, μιλώντας για το Παιδικό Θέατρο στην Κύπρο, έχοντας παρακολουθήσει της πρόβες μιας παιδικής παράστασης ενός ιδιωτικού τούρκικου σχολείου, στο «Μαγικό Παλάτι»

Πέθανε ο ηθοποιός Δημήτρης Ημελλος

Ο ηθοποιός Δημήτρης Ημελλος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 57 ετών, έπειτα από μακροχρόνια μάχη με τον καρκίνο.

Η θεατρική προσφορά του Κωστή Κολώτα

Πραγματοποιήθηκε από το Κυπριακό Κέντρο Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ΚΚΔΙΘ) το περασμένο Σάββατο 7 Δεκεμβρίου στο Πολιτιστικό Κέντρο της Τράπεζας Κύπρου η ημερίδα «Κωστής Κολώτας: Η μετάφραση του αρχαίου ελληνικού δράματος και η μεταφορά του στη σύγχρονη σκηνή». Στόχος της ημερίδας ήταν η ανάδειξη και η προβολή του μεταφραστικού έργου του Κωστή Κολώτα στο αρχαίο ελληνικό δράμα.

Κριτική θεάτρου - Ένα καλλιτεχνημένο θεατρικό πορτρέτο

Η θεατρική παράσταση «Τούλα» από την Campos Culture and Arts, σε συμπαραγωγή με το Κέντρο Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ, σε σκηνοθεσία Διομήδη Κουφτερού ανέβηκε για μόνο πέντε παραστάσεις τον Νοέμβριο στην Κρατική Πινακοθήκη Σύγχρονης Τέχνης – Majestic στη Λευκωσία. Πρόκειται για ένα έργο βασισμένο σε συνεντεύξεις έκαναν οι συντελεστές με την εικαστικό Τούλα Λιασή, στο πατρικό της στην Αγία Τριάδα Καρπασίας.

Συνέντευξη: Ηθικά διλήμματα στη γη της νύχτας

Ανεβαίνει αυτή την περίοδο στη Νέα Σκηνή του ΘΟΚ το έργο του Γερμανού θεατρικού συγγραφέα και δραματουργού Μάριους φον Μάγενμπουργκ, σε σκηνοθεσία Αθηνάς Ξενίδου και για το έργο μιλούν στην «Κ» οι ηθοποιοί Έλενα Καλλινίκου, Κρίστη Παπαδοπούλου και Χριστίνα Παυλίδου. Μέσα από τους ρόλους που υποδύονται αναφύονται ζητήματα ταυτότητας, τραύματα που δεν έχουν επουλωθεί, η έννοια της συλλογικής ευθύνης, αλλά και ιδιοτέλειας.

Υψηλές... οικογενειακές δυσλειτουργίες

Ο Ανδρέας Αραούζος σκηνοθετεί στον ατμοσφαιρικό χώρος της Καστελλιώτισσας, το θεατρικό έργο του James Goldman «Το Λιοντάρι του Χειμώνα», παρουσιάζει τη βασιλική οικογένεια της Αγγλίας την Παραμονή Χριστουγέννων του 1183. Ίσως για αυτή τη μεσαιωνική οικογένεια (του Ριχάρδου του Λεοντόκαρδου), το επίθετο «δυσλειτουργική» να είναι πολύ ήπιο… Τη βασιλική οικογένεια ενσαρκώνουν οι Βαρνάβας Κυριαζής, Αννίτα Σαντοριναίου, Μιχάλης Καζάκας, Αντρέας Δανιήλ, Μιχάλης Αναγιωτός, Άνθη Κάσινου και Νίκος Κοσώνας.

Ο Μάγος του Οζ σε σκηνοθεσία Ελένης Αναστασίου

Ανεβαίνει από την Παιδική Σκηνή του Σατιρικού Θέατρου «Ο Μάγος του Οζ» του Αμερικανού συγγραφέα Λ. Φρανκ Μπάουμ, σε διασκευή και σκηνοθεσία Ελένης Αναστασίου. Πρόκειται για μία παράσταση για όλη την οικογένεια. Γραμμένο το 1900, είναι ένα από τα κλασικά αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Παίζουν: Ραφαέλλα Καβάζη, Μάριαν Κυπριανού, Άντονι Παπαμιχαήλ. Θέμις Ππόλου, Ιλόνα Ανθιμιάδου, Έλυα Παλάτου, Μαριάννα Σάββα

«Απόπειρες για τη ζωή της» του Μάρτιν Κριμπ

Η θεατρική ομάδα À Vendre παρουσιάζει το έργο του Βρετανού συγγραφέα Μάρτιν Κριμπ «Απόπειρες για τη ζωή της» σε σκηνοθεσία Μαρίας Βαρνακκίδου, το οποίο 27 χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση ακόμη δεν παύει να είναι επιτακτικά επίκαιρο. Παίζουν: Γιώργος Κυριάκου, Αριάνα Μαρκουλίδου, Άντονυ Παπαμιχαήλ, Πολυξένη Σάββα, Πέννυ Φοινίρη

«O Φάρος» του Conor McPherson

Το Σατιρικό θέατρο παρουσιάζει στην Πάνω Σκηνή του το έργο του Ιρλανδού συγγραφέα Conor McPherson, «O Φάρος», σε μετάφραση Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη – Αθανασίας Σμαραγδή και σκηνοθεσία Νεοκλή Νεοκλέους. Ερμηνεύουν οι: Ανδρέας Ρόζου, Ηρόδοτος Μιλτιάδους, Ανδρέας Γεωργίου , Χάρης Αριστείδου, Ανδρέας Φυλακτού.

Θυμέλη: Για ευνοικρατία καταγγέλλουν το υφυπουργείο Πολιτισμού

Με δημόσιες επιστολές τους το Θέατρο Versus της Λεμεσού, το Θέατρο Ένα στη Λευκωσία και το Θέατρο Ροή της Λάρνακας καταγγέλλουν το υφυπουργείο Πολιτισμού για τη μη συμπερίληψή τους στα υπό επιχορήγηση θέατρα του Σχεδίου Θυμέλη για το Α΄ εξάμηνο του 2025.

Θυμελή: Το Υφυπουργείο Πολιτισμού να αναθεωρήσει την πολιτική του

Η Κύπρος, με την πλούσια ιστορία και τον πολιτισμό της, αξίζει περισσότερα. Ο πολιτισμός δεν είναι πολυτέλεια ούτε εργαλείο πολιτικής επιρροής· είναι το θεμέλιο μιας ζωντανής και δημοκρατικής κοινωνίας. Το Υφυπουργείο Πολιτισμού πρέπει να αναθεωρήσει την πολιτική του, εστιάζοντας στη δικαιοσύνη, τη διαφάνεια και την ενίσχυση όλων των πολιτιστικών φορέων, ανεξαρτήτως μεγέθους ή πολιτικής επιρροής.

«Θλίψη, θυμό και απογοήτευση» εκφράζει το θέατρο Ροή για το «Θυμέλη»

«Μεγάλη θλίψη, θυμό και απογοήτευση» για τις πολιτικές που η Υφυπουργός Πολιτισμού, Βασιλική Κασσιανίδου ακολουθεί όσον αφορά το σχέδιο επιχορηγήσεων θεατρικών σχημάτων «Θυμέλη» εκφράζει το Θέατρο «Ροή» αναφέροντας ότι αυτές οι πολιτικές «εγείρουν πολλά και βασανιστικά ερωτηματικά».

Σκηνοθετημένο Αναλόγιο: Ο μονόλογος της Αριάδνης

Στο πλαίσιο της δράσης «Συγγραφείς Σκηνοθετούν Έργα Τους» παρουσιάζεται το έργο «Ο μονόλογος της Αριάδνης» του συγγραφέα Αντρέα Τιμοθέου, ο οποίος θα σκηνοθετήσει το αναλόγιο. Ερμηνεύουν οι Νιόβη Χαραλάμπους και Ιωάννα Σιαφκάλη.

Επιχορηγούνται με 842.100 ευρώ 18 παραγωγές

Ανακοινώθηκαν από το υφυπουργείο Πολιτισμού τα αποτελέσματα του Σχεδίου ΘΥΜΕΛΗ για τη χρηματοδότηση επαγγελματικών θεατρικών παραγωγών που θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025. Συνολικά κατατέθηκαν 39 αιτήσεις από 21 θεατρικούς φορείς, εκ των οποίων οι πέντε είναι νεοσύστατοι, όπως αναφέρει το υφυπουργείο Πολιτισμού. Τελικά εγκρίθηκαν 18 παραγωγές από 12 φορείς (επιπλέον 3 φορέων που συνεργάζονται με μεγαλύτερους φορείς). Το συνολικό ποσό που διατίθεται από το υφυπουργείο Πολιτισμού για το Α΄ Εξάμηνο του 2025 ανέρχεται στις 842.100 ευρώ.

Κριτική θεάτρου - Έργο επίκαιρο και θεατρικά αγγελικά πλασμένο

Η παράσταση «Άγγελοι στην Αμερική»: Ο Αιών καταφθάνει», του Τόνυ Κούσνερ, που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Αιμίλιου Χαραλαμπίδη, από το Θέατρο Διόνυσος, βρίσκεται στο σανίδι θεωρώ την κατάλληλη στιγμή, μιας και η εκλογή Ντόναλντ Τραμπ έχει θορυβήσει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ολόκληρο τον πλανήτη. Μπορεί ο Κούσνερ να μιλάει για τις ΗΠΑ της δεκαετίας του 1980, όταν ο ιός του AIDS είχε θορυβήσει τους πάντες, όταν η διακυβέρνηση Ρόναλντ Ρίγκαν φλέρταρε με νεοσυντηρητικές πολιτικές, με μείωση των κρατικών δαπανών, που είχαν επίπτωση και στον τομέα της υγείας, αλλά μοιάζει αυτή η περίοδος να επιστρέφει ως επικρεμάμενη δαμόκλειος σπάθη, πάνω από τις δημοκρατίες, σε ολόκληρο τον κόσμο.

Χοροθεατρική παράσταση HOME / Σπίτι

Η ομάδα χορού Ασώματες Δυνάμεις της χορογράφου Ανδρομάχης Δημητριάδου Lindahl παρουσιάζει το Σαββατοκύριακο 8 και 9 Δεκεμβρίου τη χορο-θεατρική παράσταση «HOME / Σπίτι». Πρόκειται για ένα έργο της Δημητριάδου Lindahl για την έννοια του σπιτιού, του οικείου χώρου, της φροντίδας, που έρχεται σε αντιδιαστολή με την έννοια του εκτοπισμού, της απώλειας, του ανοίκειου, της ξενιτιάς.

Μία εντελώς «ξεκούρδιστη» σοπράνο

Ξεκίνησαν οι παραστάσεις του έργου «Η πιο φάλτσα σοπράνο που πέρασε απ’ τη γη» του Peter Quilter, σε σκηνοθεσία Ναστάζιας Χριστοδούλου, που είναι και η πρώτη της σκηνοθετική κατάθεση, με τη Χριστιάνα Αρτεμίου στον κεντρικό ρόλο, αυτόν της Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς.

Συνέντευξη: Ταξίδι με παντιέρα την περιέργεια

«Ο ίδιος ο Οδυσσέας το παραδέχεται πως από περιέργεια υπάρχει» λέει ο σκηνοθέτης Παναγιώτης Λάρκου, ο οποίος σκηνοθετεί για τη Σκηνή 018 του ΘΟΚ την παράσταση «Ομήρου Οδύσσεια» του Μιχάλη Γκανά. Όπως λέει ο Παναγιώτης Λάρκου για την επιλογή του να δείξει όχι έναν Οδυσσέα αλλά πολλούς «το θέατρο, η διαδικασία της πρόβας, η ίδια η παράσταση είναι ένα καλλιτεχνικό και συναισθηματικό αποτέλεσμα μιας ομαδικής προσπάθειας.

Ισπαχάν: Δοκιμάζοντας νέους ήχους και ιδέες

Στη σκηνή, οι μουσικοί Δημήτρης Σπύρου και Βασίλης Βασιλείου, με τον ιδιαίτερο ήχο του theremin, του hand drum μέσα σε μια ρυθμική δόνηση από beats, συνομιλούν με το υπερρεαλιστικό οπτικό περιβάλλον του Κωνσταντίνος Κ., όπου οι λέξεις και οι εικόνες του Εμπειρίκου ζωντανεύουν και αποκτούν οπτικοακουστική διάσταση. O Δημήτρης Σπύρου μιλάει στην «Κ» για τη μουσική παράσταση «Ισπαχάν». Το 1964, ο Ανδρέας Εμπειρίκος ηχογραφεί τα ποιήματά του που αργότερα κυκλοφόρησαν στη συλλογή «Ο Εμπειρίκος διαβάζει Εμπειρίκο».

Το τοπίο του χθες στη γνώση του σήμερα

Παρουσιάζεται η περφόρμανς «Αγαπητή Ηλέκτρα» της Αριάννας Οικονόμου και στο Ξυδάδικο στη Λεμεσό την 1η Δεκεμβρίου, μετά την παρουσίασή της στη Στέγη Χορού Λευκωσίας. Η περφόρμανς «Αγαπητή Ηλέκτρα» είναι ένας διάλογος της Αριάννας Οικονόμου, με τη σουρεαλίστρια Βρετανίδα ζωγράφο, συγγραφέα, μυστικίστρια Ίθελλ Κόλκχουν (1906-1988).

«Το Λιοντάρι του Χειμώνα»

Το θεατρικό έργο του James Goldman «Το Λιοντάρι του Χειμώνα», που του απέφερε το Όσκαρ Σεναρίου στην κινηματογραφική του εκδοχή, παρουσιάζει τη βασιλική οικογένεια της Αγγλίας την Παραμονή Χριστουγέννων του 1183. Ίσως για αυτή τη μεσαιωνική οικογένεια (του Ριχάρδου του Λεοντόκαρδου), το επίθετο «δυσλειτουργική» να είναι πολύ ήπιο…

ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία - Παράταση Παραστάσεων

Με χαρά ανακοινώνουμε έξτρα παραστάσεις για το έργο ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία της Μαγδαλένα Ζήρα.

Ανακοινώθηκαν οι βραβευθέντες στο 37ο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου

Οι παραστάσεις, «Ξεθωριά-ζει;» από το θέατρο «Πρόταση», «Ποιος ανακάλυψε την Αμερική» της Χρύσας Σπηλιώτη καθώς και η Θεατρική Ομάδα Δικηγορικού Συλλόγου Λευκωσίας «Obiter Dicta» με την παράσταση «Σουίτα 719» είναι μερικές από τις ταινίες που διακρίθηκαν στο πλαίσιο του 37ου Παγκύπριου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου.

Η «Κίτρινη ταπετσαρία» ξανά στο σανίδι

Δύο χρόνια μετά την πρεμιέρα του έργου «Η Κίτρινη Ταπετσαρία» στο θέατρο Aιγαία και έξι μήνες μετά την παρουσίασή του στο Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας, η παράσταση επιστρέφει με μία ελαφρώς διαφοροποιημένη εκδοχή στο Κτήριον 53, με την ηθοποίο Αντωνία Χαραλάμπους ξανά στον πρωταγωνιστικό ρόλο, σε σκηνοθεσία Μαρίας Ιόλης Καρολίδου.

«Ενα καθαρά εξομολογητικό έργο»

Ο Γιώργος Καλογήρου έχει την ευθύνη της μουσικής σύνθεσης και του σχεδιασμού του ηχητικού τοπίου για την παράσταση «Το Αμάρτημα της Μητρός μου» του Γεωργίου Βιζυηνού, που ανεβάζει η ΕΘΑΛ, σε σκηνοθεσία Μαρίνας Βρόντη. Ο Γιώργος θα βρίσκεται και στη σκηνή, μαζί με τους υπόλοιπους ηθοποιούς, και μιλάει στην «Κ» για την παράσταση και τον ρόλο του ως μουσικού.

Τα έργα αυτά αφορούν πολύ το σήμερα

«Επί εικοσιοκτώ τώρα έτη βασανίζεται η τάλαινα γυνή χωρίς να δυνηθή να κοιμίση τον έλεγχον της συνειδήσεώς της, ούτε εν ταις δυστυχίαις ούτε εν ταις ευτυχίαις της!» γράφει ο Γεώργιος Βιζυηνός στο πρώτο του δήγματα «Το Αμάρτημα της Μητρός μου». Η ΕΘΑΛ ανεβάζει από τις 19 Νοεμβρίου το εμβληματικό έργο του Θρακιώτη λογοτέχνη, σε σκηνοθεσία και διασκευή Μαρίνας Βρόντη.

Κριτική Θεάτρου - Το Celebration που δεν χαρήκαμε

Παρουσιάζεται αυτή την περίοδο από την OPEN ARTS ένα από τα τελευταία έργα του Βρετανού δραματουργού Χάρολντ Πίντερ, το «Celebration», που γράφτηκε το 2000, σε σκηνοθεσία Αθηνάς Κάσιου. Όπως σημειώνεται στο σχετικό δελτίο Τύπου με αφορμή τον εορτασμό μιας επετείου, βρίσκουν την ευκαιρία να ανέλθουν στην επιφάνεια κρυμμένες προδοσίες, υποψίες, θαμμένες φοβίες των ηρώων, που έρχονται αντιμέτωποι µε το οδυνηρό παρελθόν τους και το κενό παρόν τους.

'ΔΙΔΩ/ΕΛΙΣΣΑ ή μια περιπλανώμενη ιστορία' της Μαγδαλένας Ζήρα

Ένα έργο που φέρνει για πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή την άγνωστη ιστορία της Διδώς, ή Ελίσσας, της θρυλικής πριγκίπισσας από την Τύρο, που ίδρυσε την Καρχηδόνα.

«Μιαβ βολάν τζ’ έναν τζαιρόν» Παιδική μουσικοχορευτική παράσταση

Με προμετωπίδα τον στίχο του Μιχάλη Πασιαρδή «… μα τούτα μας εσώσασιν, οι τραουδκιές τζι’ οι μύθοι» η Λευκωσία 2030, υποψήφια για Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, αγκαλιάζει την παράδοση, τους μύθους και τα παραμύθια της Κύπρου αναδεικνύοντας την άυλη πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας. Παρουσιάζει τη θεατρική παράσταση «Μιαβ βολάν τζ’ έναν τζαιρόν», με κυπριακά παραδοσιακά παραμύθια, σε σκηνοθεσία Κλείτου Κλείτου.

Κριτική θεάτρου - Ο Οδυσσέας βρήκε τους μάστορές του

Ανεβαίνει από τις 20 Οκτωβρίου η παραγωγή της Σκηνής 018 του ΘΟΚ η παράσταση «Ομήρου Οδύσσεια» του Μιχάλη Γκανά, σε διασκευή και σκηνοθεσία Παναγιώτη Λάρκου. Ο Παναγιώτης Λάρκου, με τους συνεργάτες του κατάφεραν να δώσουν στο κοινό, παιδικό, εφηβικό και ενήλικο, μία πολύ ενδιαφέρουσα ανάγνωση των περιπετειών του ομηρικού ήρωα Οδυσσέα.

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

X

Μπες στο μυαλό των
αγαπημένων σου αρθρογράφων

Λάβε στο email σου το τελευταίο τους άρθρο στη στιγμή που δημοσιεύεται.

ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗ

Entipi Ekdosi Title

Λάβε στο email σου το τελευταίο τους άρθρο στη στιγμή που δημοσιεύεται.

ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗ