Παναγιώτης Ρουγκάλας
Η Τράπεζα Κύπρου ακολουθεί από το 2017 μια στρατηγική ψηφιακής εξέλιξης, αναγνωρίζοντας έγκαιρα ότι η εποχή επιτάσσει βέλτιστη αξιοποίηση της τεχνολογίας.
Όπως σημειώνει στη συνέντευξή του στην «Κ» ο διευθυντής Διεύθυνσης Ψηφιακής Μεταμόρφωσης της Τράπεζας Κύπρου, Δημήτρης Νικολάου, με επενδύσεις σε καινοτόμα προϊόντα, υπηρεσίες άμεσης πρόσβασης και εξελιγμένα συστήματα κυβερνοασφάλειας, η Τράπεζα προσφέρει ασφαλείς, απλές και άμεσες λύσεις, διαθέσιμες οποιαδήποτε στιγμή. Τονίζει πως, η ασφάλεια των συναλλαγών και των δεδομένων των πελατών αποτελεί βασική προτεραιότητα για την Τράπεζα Κύπρου.
Παράλληλα, ο κ. Νικολάου σημειώνει πως δίνεται ιδιαίτερο βάρος στη νέα γενιά, σε πλατφόρμες αυτοεξυπηρέτησης και σε προσβάσιμες υποδομές για όλους, διατηρώντας ισχυρό το ανθρώπινο στοιχείο. Υπογραμμίζει ότι οι εξελίξεις τρέχουν με τόσο γρήγορους ρυθμούς, που το μόνο σίγουρο στο σύγχρονο περιβάλλον είναι η συνεχής αλλαγή.
- Ποια μέτρα λαμβάνετε στην Τράπεζα Κύπρου για επιτάχυνση της ψηφιακής μετάβασης και πού θέλετε να βρίσκεται η Τράπεζα Κύπρου σε πέντε χρόνια όσον αφορά τις ψηφιακές αρετές που θα έχει αποκτήσει;
- Θα τολμήσω να πω ότι δεν βρισκόμαστε σε φάση επιτάχυνσης αλλά διαρκούς εξέλιξης της ψηφιακής μας παρουσίας. Ευτυχώς για εμάς, διακρίναμε εγκαίρως αυτή την στροφή προς την ψηφιοποίηση και ξεκινήσαμε από το 2017 μία στοχευμένη στρατηγική επικεντρωμένη στην ψηφιακή μας εξέλιξη και στη βέλτιστη αξιοποίηση της τεχνολογίας.
Ο διαχρονικός μας στόχος είναι να προσφέρουμε πρωτοποριακά προϊόντα, καινοτόμες υπηρεσίες και ψηφιακές εμπειρίες βασισμένες σε πρακτικές που εφαρμόζονται διεθνώς και φέρνουν τον πελάτη πιο κοντά στην τράπεζα, όπου και αν βρίσκεται και όποια ώρα το επιθυμεί.
Οι εξελίξεις τρέχουν με τόσο γρήγορους ρυθμούς, που το μόνο σίγουρο στο σύγχρονο περιβάλλον είναι η συνεχής αλλαγή. Εμείς διαβεβαιώνουμε τους πελάτες μας πως θα εξελισσόμαστε με τέτοιο τρόπο ώστε να συνεχίσουμε να καλύπτουμε τις ανάγκες τους άμεσα, απλά και με ασφάλεια.
- Υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση του κοινού σε ηλεκτρονικές πληρωμές και άλλες εφαρμογές από το κινητό. Είναι δεδομένο και όχι μόνο για την BOC. Τι να αναμένουν οι πελάτες σε σχέση με πιθανές αναβαθμίσεις των ψηφιακών καναλιών στο άμεσο μέλλον;
- Οι 500.000 υφιστάμενοι χρήστες των ψηφιακών μας καναλιών, αλλά και αυτοί που θα έρθουν, να αναμένουν ακόμα περισσότερες αναβαθμίσεις και καινοτόμα προϊόντα στο εγγύς μέλλον. Θέλουμε οι ημερήσιες συνδέσεις με τις ψηφιακές μας πλατφόρμες να συνεχίσουν να αυξάνονται κατά πολύ και να σπάσουν εκ νέου το ρεκόρ των 230.000 σε μία μέρα. Πέραν από τα δεκάδες βραβεία ψηφιακής καινοτομίας που έχουμε αποσπάσει τα τελευταία χρόνια (Global Finance, Euromoney, κ.ο.κ.), η καλύτερη απόδειξη του επιτυχημένου ψηφιακού μοντέλου που ακολουθούμε είναι η αλληλεπίδραση και η αξιοποίηση των εργαλείων, που προσφέρουμε από τους πελάτες μας. Οι σχεδόν 250.000 ενεργοί χρήστες του QuickPay, τα σχεδόν €170 εκατ. που παραχωρήσαμε σε χρηματοδοτήσεις μέσω των Quick loans, οι διαρκώς αυξανόμενες πωλήσεις ψηφιακών ασφαλιστικών προϊόντων, η δημιουργία πέραν των 40.000 νέων QuickAccounts, επιβεβαιώνουν τη χρησιμότητα και τη χρηστικότητα αυτών των προϊόντων και υπηρεσιών για τους πελάτες μας.
Και δεν σταματάμε εκεί, φροντίζουμε να εμπλουτίζουμε διαρκώς την ευρεία μας γκάμα. Πρόσφατα παρουσιάσαμε το ψηφιακό στεγαστικό δάνειο για το οποίο ο πελάτης λαμβάνει έγκριση είτε άμεσα είτε εντός 24 ωρών. Φανταστείτε αν πριν μερικά χρόνια μας έλεγαν ότι μπορούμε να κάνουμε στεγαστικό δάνειο χωρίς να χρειαστεί να επισκεφθούμε την τράπεζα.
Την ίδια ώρα, δίδουμε ιδιαίτερη σημασία στη νέα γενιά, στους επόμενους μας πελάτες, στους επόμενους πολίτες αυτής της κοινωνίας. Λανσάραμε τα QuickAccounts για νέους 18-25 ετών, παρουσιάσαμε το Joey, τη μοναδική στο είδος της πλατφόρμα για έφηβους και γονείς, η οποία συστήνει στους νέους μας τον κόσμο των χρηματοοικονομικών και τους δίνει την ευκαιρία να μάθουν από πρώτο χέρι και πρακτικά πώς να διαχειρίζονται τα οικονομικά τους. Δεν μείναμε όμως μέχρι εκεί. Πήγαμε ένα βήμα παραπέρα από τον ανταγωνισμό και δημιουργήσαμε ένα ειδικό πρόγραμμα επιβράβευσης, το Joey Extras το οποίο περιλαμβάνει στοχευμένες προσφορές σε φαγητό, gaming, και νεανικές εμπειρίες.
Και έπονται ακόμα πολλά. Θεωρούμε τα πιο πάνω ως ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τον εγχώριο ανταγωνισμό αλλά και απάντηση στις neobanks.
- Πώς η Τράπεζα Κύπρου προετοιμάζεται να αντιμετωπίσει τις κυβερνοεπιθέσεις που ολοένα και γίνονται πιο δύσκολες και κυρίως πώς θα προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα των πελατών;
- Η ασφάλεια των συναλλαγών και των δεδομένων των πελατών μας αποτελεί βασική προτεραιότητα για την Τράπεζα Κύπρου. Όταν λέμε ότι τα τελευταία χρόνια επενδύσαμε σημαντικά στην τεχνολογική μας εξέλιξη, εννοούμε ότι σημαντικό μέρος αυτών των επενδύσεων αξιοποιήθηκε σε θέματα κυβερνοασφάλειας και προστασίας των πελατών μας και των χρηματοοικονομικών τους πράξεων.
Ώριμοι μηχανισμοί, τεχνολογίες και διαδικασίες Διαχείρισης Κινδύνων Πληροφορικής και Κυβερνοασφάλειας βρίσκονται ήδη σε εφαρμογή και τυγχάνουν διαχείρισης από εξειδικευμένες ομάδες εντός της Τράπεζας.
Η Διαχείριση Πληροφοριών και Κυβερνοασφάλειας, η οποία περιλαμβάνει και την προστασία των πληροφοριών των πελατών, σχεδιάζεται και υλοποιείται με βάση διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα και πλαίσια ελέγχων ασφαλείας, πάντοτε σύμφωνα με τις οδηγίες και κανονιστικές απαιτήσεις του χρηματοοικονομικού κλάδου και των εποπτικών αρχών.
Είναι ξεκάθαρο από τις διεθνείς εξελίξεις ότι οι κυβερνοεπιθέσεις γίνονται διαρκώς πιο έντονες και πιο εξειδικευμένες. Γι’ αυτό και είμαστε διαρκώς σε εγρήγορση αξιοποιώντας τα πιο εξελιγμένα τεχνολογικά εργαλεία για να διαφυλάξουμε και τα προσωπικά δεδομένα και τα χρήματα των πελατών μας.
- Πώς η Τράπεζα Κύπρου αξιοποιεί και αναλύει τα δεδομένα των πελατών για να διαμορφώσει την ψηφιακή στρατηγική για καλύτερη διείσδυση στα κοινά ενδιαφέροντος;
- Η αξιοποίηση των data analytics, πάντα με σεβασμό και συμμόρφωση στους κανόνες προσωπικών δεδομένων μας δίνει τη δυνατότητα να εντοπίζουμε, να σχεδιάζουμε και να προσφέρουμε λύσεις προσαρμοσμένες στα θέλω των πελατών μας. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Jinius, κάτι που έλειπε από την κυπριακή αγορά στο σύνολό της και σήμερα αποτελεί τη μοναδική στο είδος της πλατφόρμα που συνδέει επιχειρήσεις από όλη την Κύπρο μεταξύ τους (B2B) αλλά και επιχειρήσεις με καταναλωτές (B2C) σε έναν ενιαίο, ψηφιακό χώρο. Την Jinius χρησιμοποιούν πέραν των 1.800 εταιρειών και 300+ έμποροι. Μόνο κατά το πρώτο ενιάμηνο του 2025, πραγματοποιήθηκαν συναλλαγές ύψους €2 δισ. μέσω της πλατφόρμας.
Ένα εξίσου χειροπιαστό παράδειγμα, είναι το προϊόν Fleksy, μία λύση του τύπου Buy now, pay later. Μία δανειστική λύση που αφορά μικρά ποσά, με αυτοματοποιημένη απόφαση έγκρισης ή απόρριψης και ευέλικτα σχέδια αποπληρωμής. Αυτά τα προϊόντα και όχι μόνο προέκυψαν μέσα από την κατανόηση των αναγκών των πελατών μας, στη βάση των ψηφιακών τους κινήσεων.
- Πώς ισορροπεί η προσήλωση στα ψηφιακά κανάλια με την ανάγκη για ανθρώπινη επαφή και εξυπηρέτηση ειδικά σε πελάτες που έχουν περιορισμένη πρόσβαση στα ψηφιακά κανάλια;
- Κάθε περίοδος μεγάλης αλλαγής χρειάζεται τον χρόνο της ώστε να μπορέσουν οι άνθρωποι να προσαρμοστούν. Στην Τράπεζα Κύπρου εργαζόμαστε διαχρονικά και σε όλα τα επίπεδα για να μην υπάρχουν αποκλεισμοί, ούτε λόγω της ψηφιοποίησης, ούτε λόγω κινητικών δυσκολιών ή άλλων προβλημάτων που μπορεί να αντιμετωπίζουν συμπολίτες μας.
Η εξυπηρέτηση αυτών των πελατών είναι ευθύνη μας. Γι’ αυτό, πρώτον διατηρούμε 77 καταστήματα και 131 ΑΤΜ σε όλη την Κύπρο, δίνοντας έμφαση σε περιοχές όπου η πρόσβαση σε ψηφιακά μέσα είναι περιορισμένη. Δεύτερον, διασφαλίζουμε την προσβασιμότητα για όλους, με 91% των ΑΤΜ και το 97% των κτιρίων μας να είναι προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρία. Οι υποδομές μας εξελίσσονται συνεχώς για να καλύπτουν τις ανάγκες όλων των πελατών μας. Τρίτον, διατηρούμε τα μοναδικά drive-through καταστήματα στην Κύπρο, προσφέροντας άνεση και άμεση εξυπηρέτηση, ειδικά σε άτομα με κινητικές δυσκολίες ή αυξημένες απαιτήσεις χρόνου. Τέταρτον, ενισχύουμε την αυτοεξυπηρέτηση με σύγχρονα μηχανήματα, χωρίς όμως να αφαιρούμε την επιλογή της προσωπικής υποστήριξης. Ο πελάτης έχει πάντα τη δυνατότητα να απευθυνθεί σε εκπαιδευμένο προσωπικό μας. Πέμπτον, προσφέρουμε λογαριασμούς βασικής τραπεζικής εξυπηρέτησης, ως μέρος της δέσμευσής μας για οικονομική ενσωμάτωση. Θέλουμε κάθε πολίτης να έχει πρόσβαση στις βασικές τραπεζικές υπηρεσίες, ανεξαρτήτως κοινωνικής ή οικονομικής κατάστασης.
Στην ψηφιακή εποχή, η Τράπεζα φροντίζει επίσης να δίδει σε όλους ίσες δυνατότητες πρόσβασης στα ψηφιακά της κανάλια, ειδικά στα άτομα με αναπηρίες. Η Τράπεζα εργάζεται διαρκώς για να αυξήσει την προσβασιμότητα και τη χρηστικότητα της ιστοσελίδας της και των ψηφιακών της καναλιών. Έχει βελτιώσει το περιεχόμενο των ιστοσελίδων της ώστε να συμμορφώνεται με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για την προσβασιμότητα στο Περιεχόμενο του Παγκόσμιου Ιστού 2.1 (WCAG), της πρωτοβουλίας για την προσβασιμότητα στον Ιστό (WAI - Web Accessibility Initiative). Σ’ αυτό το πλαίσιο, πραγματοποιούνται περιοδικές αξιολογήσεις με αυτόματα εργαλεία για τον εντοπισμό και τη διόρθωση τυχόν θεμάτων προσβασιμότητας του περιεχομένου της ιστοσελίδας και της ψηφιακής τραπεζικής, με σκοπό τη διατήρηση και τη βελτίωση του επιπέδου προσβασιμότητας και χρηστικότητας.
(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)
Λάβε στο email σου το τελευταίο τους άρθρο τη στιγμή που δημοσιεύεται.
ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗ
Απόκτησε συνδρομή με €50 τον χρόνο για πρόσβαση στην έντυπη έκδοση.