ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

TRENDS

Ktrends10: Ανελαστική η ζήτηση για καύσιμαPremiumΑυτό το άρθρο είναι αποκλειστικά διαθέσιμο με συνδρομή

Η ζήτηση για καύσιμα κίνησης δεν φαίνεται να παρουσιάζει κάποιου είδους ελαστικότητα τιμών αφού το 63% απαντά ότι δεν έχει περιορίσει τις μετακινήσεις του λόγο ακρίβειας.

KTrends Q2 23: Ανάκαμψη αισιοδοξίας, αύξηση κατανάλωσης

Δυσκολεύονται, αλλά λιγότερο οι καταναλωτές και τα νοικοκυριά λόγω των οικονομικών συνθηκών. Παρά το γεγονός ότι οι πιέσεις στο διαθέσιμο εισόδημα παραμένουν υψηλές, σημειώνουν υποχώρηση και καταγράφονται τα πρώτα στοιχεία ανάκαμψης της αισιοδοξίας για την πορεία της οικονομίας.

KTrends Q2 23: Αυξηση δείκτη κατανάλωσης κατά 5 μονάδες

Τα νοικοκυριά δείχνουν να απορροφούν, αν και όχι ανώδυνα, τις συνεχιζόμενες πιέσεις και να δείχνουν σταθεροποίηση των συνθηκών τους. Ενώ τον Δεκέμβριο, το 40% των νοικοκυριών ανέφερε σημαντική επιδείνωση των συνθηκών του σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, το ποσοστό σήμερα βρίσκεται σε λιγότερο από το μισό (18%). Την ίδια ώρα, το 40% των νοικοκυριών αναφέρουν σταθεροποίηση των συνθηκών τους, ποσοστό διπλάσιο από ό,τι ήταν στην αρχή του έτους.

KTrends Q2 23: Τράπεζες

Οριακή επιδείνωση έχει καταγράψει η εμπιστοσύνη στις τράπεζες, τόσο όσον αφορά στις αποταμιεύσεις, όσο και σε σχέση με τις συναλλαγές. Η συνολική εμπιστοσύνη όσον αφορά στις αποταμιεύσεις καταγράφεται ως «σημαντικά μειωμένη» στο 36% του πληθυσμού, σε σχέση με 34% στις αρχές του έτους. Η επιδείνωση στην εμπιστοσύνη για αποταμιεύσεις έχει επιδεινωθεί κυρίως στη Λευκωσία (41%) και στην Αμμόχωστο (48%). Βελτίωση σημειώνουμε στη Λεμεσό, όπου συνολικά 21% των ερωτηθέντων απαντούν πως η εμπιστοσύνη έχει αυξηθεί έστω και οριακά.

KTrends Q2 23: Ακίνητα

Ενώ η εξωτερική ζήτηση συνεχίζει να είναι έντονη όσον αφορά στην αγορά ακινήτων, η εγχώρια ζήτηση επιβεβαιώνει τις επίσημες στατιστικές που δείχνουν πως η αγορά ακινήτων έχει παγώσει. Όσον αφορά στην αγορά κύριας κατοικίας, το 4.1% των ερωτηθέντων προτίθεται να προχωρήσει σε αγορά τους επόμενους 3 μήνες. Φυσιολογικά, η ζήτηση εστιάζεται στους νέους, αλλά και στη Λάρνακα όπου η ζήτηση κινείται στο 9.1%.

Κ TRENDS - Χωρίς ανακούφιση παρά τη βελτίωση οι προσδοκίες για την οικονομία, με τα νοικοκυριά σε απόγνωση

Οι εκτιμήσεις και προσδοκίες για την πορεία της οικονομίας παραμένουν σημαντικά επιβαρυμένες, παρά τη σημαντική βελτίωση που καταγράφεται σε σχέση με το πρώτο κύμα της έρευνας (προ τριμήνου). Οι προσδοκίες για την οικονομία στο σύνολό της εξακολουθούν να είναι σημαντικά επηρεασμένες από τις σημερινές συνθήκες, ενώ οι ερωτηθέντες αναμένουν δυσκολίες στην επιχείρηση όπου εργάζονται ή την οποία διευθύνουν, αλλά και στο νοικοκυριό τους.

Έκθεση #1 W2 Q1/23 - Διαρκή αγαθά (Αυτοκίνητα, Συσκευές, Ακίνητα)

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκύπτει στα ευρήματα σχετικά με την πρόθεση αγοράς διαρκών αγαθών. Σε σχέση με το πρώτο κύμα της έρευνας καταγράφεται σημαντική αύξηση στην πρόθεση αγοράς σε ηλεκτρονικά είδη, λευκές συσκευές και οχήματα.

Έκθεση #1 W2 Q1/23 - Ένδυση

Όσον αφορά στην ένδυση και υπόδηση, το 13% των ερωτηθέντων σημειώνει πως εξοικονομήσεις από την εν λόγω κατηγορία δαπανών αποτελεί πρώτη επιλογή για αντιμετώπιση της αύξησης στο κόστος ζωής. Καθίσταται, έτσι, μια σημαντική κατηγορία εξοικονομήσεων για τα νοικοκυριά, παρά τη μείωση σε σχέση με το 19% που καταγράφηκε πριν 3 μήνες.

Έκθεση #1 W2 Q1/23 - Τρόφιμα

Σημειώνουμε, πάντως, την σημαντική αύξηση από 10% σε 16% της πρόθεσης για μείωση των δαπανών σε τρόφιμα για σκοπούς συγκράτησης των δαπανών των νοικοκυριών. Η αύξηση ενδεχομένως να σχετίζεται και με αυξημένες δαπάνες που σημειώθηκαν κατά την εορταστική περίοδο που πέρασε.

Έκθεση #1 W2 Q1/23 - Καταναλωτική συμπεριφορά

Σε σχέση με τις προτεραιότητες των νοικοκυριών εν όψει αυξημένου κόστους ζωής, οι δαπάνες που πρώτες θα μειωθούν για σκοπούς εξοικονόμησης είναι σήμερα η ψυχαγωγία και οι διακοπές. Όσον αφορά στην ψυχαγωγία, ενδεχομένως η αύξηση κατά 3 εκατοστιαίες μονάδες σε 24% να οφείλεται στο τέλος της εορταστικής περιόδου. Πάντως, αποτελεί μία από τις 3 πρώτες επιλογές για μείωση δαπανών για το 60% του πληθυσμού, καθιστώντας την έτσι την πρώτη σε επιλογή κατηγορία δαπανών που οδηγείται προς μείωση.

Έκθεση #1 W2 Q1/23 - Εικόνα των νοικοκυριών

Σε σχέση με τις προσδοκίες για την οικονομία στο σύνολό της και την επιχείρηση στην οποία δραστηριοποιούνται, οι ερωτηθέντες έχουν δυσμενέστερες προσδοκίες για το δικό τους νοικοκυριό, κάτι που επίσης κρίνεται ως αναμενόμενο. Η απόκλιση ενδεχομένως να οφείλεται στο γεγονός ότι οι πληθωριστικές πιέσεις είναι πιο ορατές και πιο απτές σε επίπεδο νοικοκυριού όπου τα έσοδα παραμένουν σταθερά και δεν υπάρχουν πολλές επιλογές αντιμετώπισης της αύξησης των τιμών. Η εκτίμηση αυτή επηρεάζει σαφώς και την καταναλωτική συμπεριφορά.

Έκθεση #1 W2 Q1/23 - Αγορά εργασίας

Οι εκτιμήσεις για την αγορά εργασίας συνάδουν και με τις προσδοκίες για την πορεία της επιχείρησης όπου δραστηριοποιούνται οι ερωτηθέντες. Συγκεκριμένα, παρατηρείται σημαντική μείωση στην εκτίμηση για απολύσεις, με το 9% των ερωτηθέντων να αναμένουν απολύσεις.

K Τrends: Οι δείκτες εμπιστοσύνης στην κυπριακή οικονομία

Η Οικονομική Καθημερινή σε συνεργασία με την PwC Κύπρου ανακοινώνουν την τακτική τριμηνιαία ανασκόπηση των τάσεων της κυπριακής οικονομίας μέσω έρευνας της εταιρείας IMR σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας. Οι δείκτες «K Τrends supported by PwC» καλύπτουν θεματολογικά τους εξής τομείς: Εμπιστοσύνη στην οικονομία, εμπιστοσύνη στις τράπεζες, κάλυψη της χρηματοδοτικής ανάγκης των νοικοκυριών, κατανάλωση σε τρόφιμα, είδη πολυτελείας και διαρκή αγαθά, αγορά αυτοκινήτων, αγορά ακινήτων, χρήση ΑΠΕ, ηλεκτροκίνηση.
X

Μπες στο μυαλό των
αγαπημένων σου αρθρογράφων

Λάβε στο email σου το τελευταίο τους άρθρο στη στιγμή που δημοσιεύεται.

ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗ

Entipi Ekdosi Title

Λάβε στο email σου το τελευταίο τους άρθρο στη στιγμή που δημοσιεύεται.

ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗ