ΚΥΠΕ
Υπερπληθυσμός, πεπαλαιωμένα κτίρια, χωρίς στέγαστρα και αθλητικές υποδομές, είναι μεταξύ των προβλημάτων που εντόπισαν μέλη της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής σε επίσκεψή τους σήμερα σε τρία σχολεία σε Λιοπέτρι και Παραλίμνι, ενώ διαπίστωσαν ότι υπάρχει άμεση ανάγκη ανέγερσης νέων σχολικών μονάδων, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής Παύλος Μυλωνάς.
«Το Δημοτικό Σχολείο Λιοπετρίου Β είναι μια εξαιρετική περίπτωση σχολικής μονάδας τόσο από εκπαιδευτικό όσο και από παιδαγωγικό έργο. Υπάρχουν τα κλασσικά προβλήματα της υλικοτεχνικής υποδομής, αφού το σχολείο είναι αρκετά παλιό, ωστόσο οι εκπαιδευτικοί κατά κύριο λόγο και οι Σχολικές Εφορείες, που λειτουργούν κυρίως από τη φιλοτιμία των σχολικών εφόρων, στηρίζουν το σχολείο», είπε.
Ωστόσο, συνέχισε ο κ. Μυλωνάς, «υπάρχουν ορισμένα προβλήματα που αφορούν στέγαστρα και αθλητικούς χώρους, αλλά καταβάλλονται προσπάθειες για βελτίωσή τους».
Στο Γυμνάσιο Παραλιμνίου, συνέχισε, «παρά την ανακαίνιση και τα εκατομμύρια ευρώ που δόθηκαν, εξακολουθούν να υπάρχουν τα προβλήματα με τις λυόμενες αίθουσες, χρειάζεται να παραμείνουν λυόμενες αίθουσες, που είναι έξι τον αριθμό, για λόγους προστασίας των μαθητών από τη λογική των μετακινούμενων τμημάτων, κάτι που προκαλεί αναστάτωση στο σχολείο». Ακόμα, σημείωσε, υπάρχουν θέματα εξωραϊσμού της σχολικής μονάδας και υπάρχει το κλασσικό πρόβλημα του υπερπληθυσμού μαθητών στο σχολείο.
Σε όλες τις περιπτώσεις, ανέφερε ο κ. Μυλωνάς «το παντοτινό αίτημα της τοπικής κοινωνίας είναι η δημιουργία νέων σχολικών μονάδων».
Ερωτηθείς για την επίσκεψη στο Γιώρκειο Νηπιαγωγείο Παραλιμνίου, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής απάντησε πως «είναι ακόμα πιο σοβαρά τα θέματα στο συγκεκριμένο σχολείο». Είναι, είπε, «ένα κτίριο του 1980, δωρεά του μακαρίτη του Γιώργου Παπαδόπουλου το οποίο ανήκει κατά το ήμισυ στο Δήμο Παραλιμνίου δηλαδή στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, και κατά το ήμισυ στο Υπουργείο Παιδείας» και η γη είναι χαλίτικη.
Όπως επεσήμανε ο κ. Μυλωνάς, τα προβλήματα συντήρησης της σχολικής μονάδας σκοντάφτουν γιατί υπάρχουν δύο Αρχές, οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και ο Δήμος. «Ο Δήμος δηλώνει ότι καταβάλλει το άπαν των δυνάμεων του και μάλιστα συντηρεί το κοινοτικό κομμάτι του Νηπιαγωγείου με αρκετές χιλιάδες ευρώ έξοδα, ενώ από την άλλη οι Τεχνικές Υπηρεσίες σε πολλές περιπτώσεις δείχνουν ανετοιμότητα να προχωρήσουν γιατί δεν υπάρχουν χρήματα», είπε.
Στο συγκεκριμένο Νηπιαγωγείο, σημείωσε ο κ. Μυλωνάς, «υπάρχουν 200 παιδιά, που είναι τεράστιος αριθμός, 30 εκπαιδευτικοί και μία Διευθύντρια χωρίς όμως γραμματειακό προσωπικό».
Εν κατακλείδι, ανέφερε ο Παύλος Μυλωνάς «η τοπική κοινωνία ζητά την ανέγερση νέων σχολείων κάτι που θα λύσει και το πρόβλημα του υπερπληθυσμού των μαθητών και τη δημιουργία λυόμενων αιθουσών, ενώ υπάρχει και η ανάγκη υλικοτεχνικής υποδομής στα υπάρχοντα κτίρια».
(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)
Λάβε στο email σου το τελευταίο τους άρθρο τη στιγμή που δημοσιεύεται.
ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗ
Απόκτησε συνδρομή με €50 τον χρόνο για πρόσβαση στην έντυπη έκδοση.