Kathimerini.com.cy
info@kathimerini.com.cy
Μεγάλες αυξήσεις σε τέσσερις κατηγορίες παραπόνων καταγράφηκαν το 2023 σε σύγκριση με το 2022, βάσει των στοιχείων που έχει ενώπιον του ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών το 2023.
Οι τέσσερεις κατηγορίες παραπόνων που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε σύγκριση με το 2022, είναι οι κατηγορίες «πολιτική επιστροφών» με 166%, «Απάτες μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων» με 161%, τα παράπονα που αφορούσαν την «Ακρίβεια και το κόστος ζωής» με 148% και οι «διαδικτυακές απάτες» με 111%.
Συνολικά τα γραπτά παράπονα των καταναλωτών που υποβλήθηκαν στον Σύνδεσμο αυξήθηκαν κατά 7.6% ενώ τα παράπονα που υποβλήθηκαν τηλεφωνικώς αυξήθηκαν κατά 79%.
Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών
Συνοπτικός συγκριτικός πίνακας τηλεφωνικών και γραπτών παραπόνων 2022 - 2023.
Κατηγορίες παραπόνων
2022
2023
Αυξομείωση (%)
Διαδικτυακές απάτες. (Εταιρείες φάντασμα)
44
93
111.4
Μη αναγραφή τιμών και διαφορά τιμής στο ράφι και στο ταμείο.
165
270
63.6
Ακρίβεια και κόστος ζωής.
89
221
148.3
Απάτες μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων με τη χρήση της επωνυμίας διαφόρων επιχειρήσεων κ.ά.
18
47
161.1
Εγγυήσεις προϊόντων.
339
473
39.5
Αθέμιτες Εμπορικές Πρακτικές.
98
110
12.2
Καταχρηστικοί όροι σε καταναλωτικές συμβάσεις.
39
42
7.7
Πολιτική Επιστροφών.
129
343
165.9
Ακυρώσεις πτήσεων/Καθυστέρηση/Άρνηση επιβίβασης/ Εσφαλμένος χειρισμός αποσκευών.
144
200
38.9
Ασφάλεια τροφίμων.
56
51
- 8.9
Ενέργεια (Σχέδια Χορηγιών ΥΕΕΒ, ΑΗΚ, ΑΠΕ).
38
57
50.0
Άλλα.
326
245
- 24.8
ΣΥΝΟΛΟ
1485
2152
44.9
Συνολικά παράπονα
Σύνολο γραπτών παραπόνων.
709
763
7.6
Σύνολο τηλεφωνικών παραπόνων.
776
1389
79.0
Γραφειοκρατία και ΑΗΚ
Τα παράπονα των καταναλωτών για τα οποία δεν γίνεται ειδική αναφορά στον πίνακα, είναι και τα ακόλουθα:
- Γραφειοκρατία δημοσίων υπηρεσιών και/ή μη εξυπηρέτηση τους.
- Χρεώσεις ηλεκτρικού ρεύματος μετά τον τερματισμό της επιδότησης.
- Ισχυρισμοί για αυξημένη ένδειξη στους μετρητές της ΑΗΚ.
- Σε σχέση με την ακρίβεια και το κόστος ζωής, οι καταγγελίες αφορούσαν αυξήσεις σε τιμές βασικών καταναλωτικών αγαθών, αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων κυρίως μετά την κατάργηση της επιδότησης των καυσίμων, αυξημένο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας και δυσκολίες καταναλωτών για αγορά βασικών καταναλωτικών αγαθών.
- Ως προς την πολιτική επιστροφών των επιχειρήσεων, τα παράπονα επικεντρώνονταν κυρίως σε επιστροφές προϊόντων γενικότερα και ειδικότερα, επιστροφές προϊόντων κατά τη χρονική διάρκεια των εκπτώσεων.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση του ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών θα εντείνει τις προσπάθειές του για πλήρη ενημέρωση των καταναλωτών για τα δικαιώματα τους, καθώς και τη διενέργεια εντατικότερων ελέγχων και παρακολούθηση της αγοράς. Σημειώνει επίσης ότι η σύναψη χωριστών συμφωνιών διαμεσολάβησης και επίλυσης καταναλωτικών διαφορών με 62 επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, έχουν βοηθήσει αποφασιστικά στην επίλυση παραπόνων των καταναλωτών.
Λάβε στο email σου το τελευταίο τους άρθρο τη στιγμή που δημοσιεύεται.
ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗ
Απόκτησε συνδρομή με €50 τον χρόνο για πρόσβαση στην έντυπη έκδοση.