ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Φωτογραφίες από τη διαμαρτυρία των ωρομίσθιων δημόσιων υπαλλήλων

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Ποιοι επηρεάζονται από την 24ωρη παγκύπρια απεργία

Πραγματοποιήθηκε η συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Οικονομικών και η πορεία προς το Προεδρικό Μέγαρο των ωρομίσθιων κυβερνητικών υπαλλήλων, στο πλαίσιο της 24ωρης παγκύπριας απεργίας.

Φωνάζοντας συνθήματα όπως «Όχι στους μισθούς πείνας» και «Τέρμα πια στην κοροϊδία, δεν είμαστε εργαζόμενοι Β' κατηγορίας», οι ωρομίσθιοι εργαζόμενοι στην Κυβέρνηση ζητούν μισθολογικές αυξήσεις. Πρόκειται επίσης για την πρώτη 24ωρη απεργία τους από την ίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Οι εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν στις 10:00 στο Υπουργείο Οικονομικών και ακολούθως, με συντεταγμένη πορεία, μετέβησαν στο Προεδρικό Μέγαρο, όπου εκπρόσωποι των συντεχνιών επέδωσαν υπόμνημα στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ζητώντας την παρέμβασή του για επίτευξη συμφωνίας με το Υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με τις συντεχνίες, οι ωρομίσθιοι έλαβαν τα τελευταία 17 χρόνια αύξηση μόλις 1,5%.

Η απεργία, που οργανώνεται από τις συντεχνίες ΟΕΚΔΥ-ΣΕΚ, ΠΑΣΥΕΚ-ΠΕΟ και ΔΕΕ ΚΔΟΚΩ-ΔΕΟΚ, άρχισε τα μεσάνυχτα της Τρίτης προς Τετάρτη και θα ολοκληρωθεί τα μεσάνυχτα της Τετάρτης. Οι εργαζόμενοι ζητούν την παραχώρηση αυξήσεων και άλλων ωφελημάτων με αναδρομική ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2025.

Ποιοι επηρεάζονται

Η απεργία αναμένεται να επηρεάσει διάφορες κρατικές υπηρεσίες, ενώ το Υπουργείο Εσωτερικών προειδοποίησε ότι θα υπάρξουν επιπτώσεις και στη ναυαγοσωστική κάλυψη των παραλιών παγκύπρια. Σε ανακοίνωσή του, κάλεσε το κοινό να επιδεικνύει ιδιαίτερη προσοχή κατά την κολύμβηση και τη διεξαγωγή θαλάσσιων δραστηριοτήτων.

Παράλληλα, η Παγκύπρια Συντεχνία Κυβερνητικών Ιατρών (ΠΑΣΥΚΙ) ξεκαθάρισε ότι δεν αποδέχεται οποιαδήποτε προσπάθεια μετακύλισης στους γιατρούς των συνεπειών που προκύπτουν από την απεργία του ωρομίσθιου προσωπικού στα δημόσια νοσηλευτήρια.

Η ΠΑΣΥΚΙ εξέφρασε παράλληλα κατανόηση προς τα αιτήματα των απεργών, επισημαίνοντας ότι η ευθύνη για τη διασφάλιση της ομαλής και ασφαλούς λειτουργίας των δημόσιων νοσηλευτηρίων κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης ανήκει αποκλειστικά στον Οργανισμό Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας (ΟΚΥπΥ), ο οποίος, όπως αναφέρει, όφειλε να έχει καταρτίσει εγκαίρως τον απαραίτητο επιχειρησιακό σχεδιασμό.

Από την πλευρά του, σε ανακοίνωσή του ο ΟΚΥπΥ ανέφερε ότι τα δημόσια νοσηλευτήρια θα λειτουργούν με προσωπικό ασφαλείας, δίνοντας «απόλυτη προτεραιότητα στην ασφάλεια των ασθενών και στην απρόσκοπτη διαχείριση των επειγόντων περιστατικών».

Τα Τμήματα Ατυχημάτων και Επειγόντων Περιστατικών (ΤΑΕΠ) θα λειτουργούν κανονικά, ενώ η φροντίδα των νοσηλευόμενων ασθενών θα συνεχιστεί χωρίς επηρεασμό, ανέφερε.

Με πληροφορίες ΚΥΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ Συνδεθείτε

ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

X

Μπες στο μυαλό των
αγαπημένων σου αρθρογράφων

Λάβε στο email σου το τελευταίο τους άρθρο τη στιγμή που δημοσιεύεται.

ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗ

Απόκτησε συνδρομή με €50 τον χρόνο για πρόσβαση στην έντυπη έκδοση.

ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗ