ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 
ΠΑΙΔΕΙΑ

Σχέδιο αξιολόγησης - Μονοπώλησε το ενδιαφέρον ο ανώτερος εκπαιδευτικός

Του Έκτορα Γεωργίου

Του Έκτορα Γεωργίου

Ο Δημοκρατικός Συναγερμός ζήτησε όπως διαγραφεί η πρόνοια από το σχέδιο αξιολόγησης

Μετά από έντονες διαβουλεύσεις το προηγούμενο διήμερο με τους συνδέσμους των διευθυντών, των επιθεωρητών Μέσης Εκπαίδευσης αλλά και τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας ξεκίνησε την κατ’ άρθρο συζήτηση του σχεδίου αξιολόγησης εκπαιδευτικών. Κατά τη συνεδρία, η συζήτηση εστιάστηκε στην πρόνοια του νομοσχεδίου που αφορά τον νέο ρόλο που αναμένεται να δημιουργηθεί, αυτόν του ανώτερου εκπαιδευτικού.

Από πλευράς Δημοκρατικού Συναγερμού, διά στόματος Γιώργου Κάρουλα, εκφράστηκε διαφωνία με τον συγκεκριμένο όρο, σημειώνοντας ότι θα πρέπει να διαγραφεί από το νομοσχέδιο, καθώς όπως ανέφερε, θα διαταραχθεί η ιεραρχία στα σχολεία.

Συγκεκριμένα, σημείωσε ότι δεν γίνεται ο ανώτερος εκπαιδευτικός και ο βοηθός διευθυντής να βρίσκονται στο ίδιο μισθολογικό επίπεδο, ούτε να υπάρχουν συγκρούσεις αρμοδιοτήτων.

Ο αναπληρωτής πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας, Χρύσανθος Σαββίδης, έκανε σαφές ότι το ΔΗΚΟ είναι υπέρ του θεσμού του ανώτερου εκπαιδευτικού, φέρνοντας ως παράδειγμα την εφαρμογή του σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Παρ’ όλα αυτά, ζήτησε διευκρινίσεις για τα καθήκοντά του.

Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Ανδρέας Καυκαλιάς, επισήμανε ότι στους προϋπολογισμούς του Υπουργείου δεν γίνεται αναφορά στον όρο «ανώτερος εκπαιδευτικός» και διερωτήθηκε κατά πόσο προκύπτει νομικό κενό. Ζήτησε επίσης διευκρινίσεις για τα καθήκοντα και την ανέλιξή του. Επιπλέον, σημείωσε ότι δεν έχουν ακόμη δοθεί απαντήσεις σχετικά με το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και τον κίνδυνο επιβολής προστίμου 60 εκατομμυρίων ευρώ.

Από πλευράς ΔΗΠΑ, ο Αλέκος Τρυφωνίδης εξέφρασε την άποψη ότι ο ανώτερος εκπαιδευτικός πρέπει να μείνει ως έχει στο νομοσχέδιο, ωστόσο τα καθήκοντά του πρέπει να διασαφηνιστούν. Ο ανεξάρτητος βουλευτής Αντρέας Αποστόλου, σημείωσε επίσης ότι ο θεσμός πρέπει να διατηρηθεί ως έχει.

Όχι από το Υπουργείο

Η Υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, σε παρέμβασή της στην Επιτροπή, τόνισε ότι ο ανώτερος εκπαιδευτικός είναι ρόλος που εφαρμόζεται σχεδόν σε όλες τις χώρες, συμπληρώνοντας ότι αποτελεί μια μορφή επιβράβευσης για τον εκπαιδευτικό. Ξεκαθάρισε μάλιστα ότι υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ ανώτερου εκπαιδευτικού και βοηθού διευθυντή, ενώ μίλησε και για ασφαλιστικές δικλίδες. Παράλληλα, το Υπουργείο κατέστησε σαφές ότι διαφωνεί με τη διαγραφή της εν λόγω πρόνοιας από το νομοσχέδιο.

Ο ρόλος του ανώτερου εκπαιδευτικού

Όπως λέχθηκε εντός της Επιτροπής, ανώτεροι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να γίνονται όσοι έχουν συμπληρώσει 13 χρόνια στην εκπαίδευση και δεν ενδιαφέρονται για διοικητικά καθήκοντα. Μάλιστα, θα λειτουργούν ως μέντορες τόσο για τους μαθητές όσο και για άλλους εκπαιδευτικούς.

Επιπλέον, ο ανώτερος εκπαιδευτικός θα μπορεί να διεκδικήσει διευθυντική θέση αφού συμπληρώσει δέκα χρόνια στη συγκεκριμένη θέση, ενώ σε περίπτωση που επιλέξει να διεκδικήσει θέση, θα πρέπει πρώτα να περάσει από επιμόρφωση.

Πάντως όπως τονίζεται από πλευράς της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας, το νομοσχέδιο θα οδηγηθεί ενώπιον της Ολομέλειας για ψήφιση εντός Δεκεμβρίου.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ Συνδεθείτε

ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

X

Μπες στο μυαλό των
αγαπημένων σου αρθρογράφων

Λάβε στο email σου το τελευταίο τους άρθρο τη στιγμή που δημοσιεύεται.

ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗ

Απόκτησε συνδρομή με €50 τον χρόνο για πρόσβαση στην έντυπη έκδοση.

ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗ