Ό,τι περιλαμβάνει η δωρεάν εγγραφή + ΕΠΙΠΛΕΟΝ
ΠΗΓΗ: Reuters
Την έγκριση των μετόχων της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla εξασφάλισε την Πέμπτη η αμοιβή του διευθύνοντος συμβούλου και ήδη πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο Ελον Μασκ, που θα του αποφέρει περισσότερα από 1 τρισ. δολάρια σε μία δεκαετία.
Την πρόταση ενέκριναν οι μέτοχοι σε ποσοστό 75%, με τον Μασκ να εκδηλώνει τον ενθουσιασμό του στη σκηνή της ετήσιας σύσκεψης μετόχων στην έδρα της εταιρείας στο Οστιν του Τέξας, συνοδευόμενος από ρομπότ που χόρευαν.
Η έγκριση των μετόχων αφορούσε το αστρονομικό πακέτο αμοιβών του Μασκ, αλλά αποτελούσε και επιβεβαίωση του οράματος του ιδρυτή της Tesla για πλήρως αυτόνομη αυτοκίνηση, δημιουργία δικτύου ρομποτικών ταξί σε όλες τις ΗΠΑ και πώληση ανθρωπόμορφων ρομπότ.
Η ακροδεξιά ρητορική του Μασκ κατά τη διάρκεια της προεκλογικές εκστρατείας και η εμπλοκή του στην κυβέρνηση Τραμπ αναλαμβάνοντας τη διοίκηση της αμφιλεγόμενης υπηρεσίας Κυβερνητικής Αποτελεσματικότητας κατάφεραν ισχυρό πλήγμα στη φήμη και στα έσοδα της Tesla, με τις πωλήσεις οχημάτων της να υποχωρούν δραματικά κυρίως στην Ευρώπη.
Παρότι ορισμένοι επενδυτές υποστήριξαν ότι το πακέτο αμοιβών του Μασκ είναι υπερβολικά δαπανηρό, η πλειοψηφία θεώρησε ότι όφειλε να στηρίξει το πρωτοποριακό όραμά του, επωφελούμενη τα μέγιστα από την ενδεχόμενη πραγμάτωσή του. Η αμοιβή του Μασκ εξαρτάται από την ικανότητά του να ανορθώσει τη χρηματιστηριακή αξία της Tesla εντός μίας δεκαετίας. Εάν το κάνει και εκπληρώσει και ακόμη ορισμένους στόχους, θα ανταμειφθεί με εκατοντάδες εκατομμύρια νέων μετοχών, αξίας ενός τρισ. δολαρίων, εφόσον η τιμή της μετοχής σημειώσει την απαιτούμενη άνοδο.
«Ετοιμαζόμαστε να εγκαινιάσουμε όχι μόνο ένα νέο κεφάλαιο για την Tesla, αλλά ολόκληρο βιβλίο», είπε ο Ελον Μασκ, ενώ δεσμεύθηκε για την παραγωγή του Cybercab και του Roadster. (φωτ. αρχείου) [Haiyun Jiang/The New York Times]
«Ετοιμαζόμαστε να εγκαινιάσουμε όχι μόνο ένα νέο κεφάλαιο για την Tesla, αλλά ένα ολόκληρο νέο βιβλίο», είπε ο Μασκ επευφημούμενος από τους μετόχους του. Δεσμεύθηκε μάλιστα για την έναρξη παραγωγής του Cybercab, του διθέσιου αυτόνομου ταξί χωρίς οδηγό, και του νέου αγωνιστικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου Roadster. «Αλλες συσκέψεις μετόχων είναι σκέτη υπνηλία. Κοιτάξτε μας! Εδώ περνάμε τέλεια!», είπε ο Μασκ από τη σκηνή.
Σημαντική υπήρξε η αποχή στην εγκριθείσα επένδυση που πρότεινε ο Μασκ στη νεοφυή επιχείρησή του τεχνητής νοημοσύνης xAI. Οι μεγάλοι μέτοχοι της Tesla απαίτησαν και εξασφάλισαν τον διορισμό ανεξάρτητου συμβούλου στο πλευρό του Μασκ στην xAI.
Την απογοήτευση ορισμένων μετόχων προκάλεσε η επιμονή του Μασκ στην παρουσίαση να εστιάσει την προσοχή του στο ρομπότ Optimus και όχι στο καινοτόμο μοντέλο ηλεκτρικού οχήματος, που είναι ικανό να ανατρέψει την αρνητική προοπτική των πωλήσεων της Tesla. Το Optimus παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2022 και είναι σχεδιασμένο ως «αυτόνομο ανθρωποειδές ρομπότ, που αναλαμβάνει επικίνδυνες, επαναληπτικές ή πληκτικές εργασίες». Το ρομπότ χρησιμοποιεί τα ίδια συστήματα τεχνητής νοημοσύνης όπως και τα οχήματα της Tesla, ενώ ο Μασκ το παρουσιάζει ως το μέλλον της βιομηχανίας του.
Δύο από τους μεγαλύτερους θεσμικούς επενδυτές σε μετοχές της Tesla, το νορβηγικό κρατικό αμοιβαίο κεφάλαιο και το ταμείο συντάξεων υπαλλήλων της Καλιφόρνιας, το μεγαλύτερο στις ΗΠΑ, αρνήθηκαν να υπερψηφίσουν την αμοιβή του Μασκ. Ο ιδρυτής της Tesla και ο αδελφός του, Κίμπαλ, που κατέχει και αυτός έδρα στο Δ.Σ. της εταιρείας, διοργάνωσαν εκστρατεία δημοσίων σχέσεων τις τελευταίες εβδομάδες προκειμένου να πείσουν τους μικρότερους μετόχους να υπερψηφίσουν το πακέτο αμοιβών.
Στον αντίποδα των φαραωνικών αμοιβών του Μασκ, ο νεοεκλεγείς δήμαρχος της Νέας Υόρκης Ζοράν Μαμντάνι, που θα μετακομίσει στην επίσημη κατοικία του δημάρχου, στην έπαυλη Γκρέισι, την Πρωτοχρονιά, δεν έχασε χρόνο να προβεί σε ανακοινώσεις για μέτρα αντιμετώπισης της κρίσης κόστους ζωής. Ο Μασκ χαρακτήρισε την περασμένη εβδομάδα απατεώνα τον Μαμντάνι.
Κεντρικό ρόλο στην προεκλογική εκστρατεία του έπαιξε το θέμα της στέγης και των βαρών που αντιμετωπίζουν οι ενοικιαστές στην αμερικανική μεγαλούπολη. Δεσμέυθηκε να «παγώσει» τα ενοίκια για δύο εκατομμύρια Νεοϋορκέζους που ζουν σε διαμερίσματα ελεγχόμενου ενοικίου. Η επιμονή του αντιπάλου του, Αντριου Κουόμο, να στηρίζει το δικαίωμα των ιδιοκτητών στις αυξήσεις ενοικίων του στέρησε χιλιάδες ψήφους, όπως έδειξαν αναλύσεις του αποτελέσματος.
Δύο ιδιαίτερα δημοφιλείς δεσμεύσεις του Μαμντάνι αφορούν τη δημιουργία κοινωνικών παντοπωλείων και την κατάργηση των εισιτηρίων στα λεωφορεία της πόλης. «Το ετήσιο κόστος δωρεάν λεωφορείων είναι 800 εκατ. δολάρια. Σε μια πόλη με δημοτικό προϋπολογισμό 100 δισ. και 220 δισ. επιχορηγήσεων, αυτά είναι δίφραγκα», είχε πει το 2024 ο τότε δημοτικός σύμβουλος του Κουίνς και σημερινός εν αναμονή δήμαρχος.
Το «πάγωμα» των ενοικίων και η φορολόγηση των μεγάλων περιουσιών είναι δύο προτάσεις του Μαμντάνι που ανησυχούν τον επιχειρηματικό κόσμο και τους εύπορους Νεοϋορκέζους. Ακόμη όμως και ορισμένοι από τους δισεκατομμυριούχους επικριτές του Μαμντάνι, όπως ο επενδυτής Μπιλ Ακμαν, ο οποίος δαπάνησε 2 εκατ. δολάρια εναντίον του νεοεκλεγέντος, τον συνεχάρη δημόσια λέγοντας ότι είναι πρόθυμος να βοηθήσει την πόλη.
(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)
Λάβε στο email σου το τελευταίο τους άρθρο τη στιγμή που δημοσιεύεται.
ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗ
Απόκτησε συνδρομή με €50 τον χρόνο για πρόσβαση στην έντυπη έκδοση.