Ότι περιλαμβάνει η Δωρεάν εγγραφή +ΕΠΙΠΛΕΟΝ
Kathimerini.gr
Από πλήθος αρχειακού υλικού, φωτογραφίες, πίνακες καθώς και γραφήματα, συνοδεύτηκε η παρουσίαση του πορίσματος «καταπέλτη» του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.Μεταξύ άλλων αναλύεται η θέση και η κίνηση των συρμών κατά τη θανατηφόρα σύγκρουση της εμπορικής με την επιβατική αμαξοστοιχία.Χάρτης με τους σταθμούς Παλαιοφάρσαλο, Λάρισα και Νέοι Πόροι
Κάτοψη των σιδηροδρομικών γραμμών στον σταθμό Λάρισας, όπως απεικονίζεται στον πίνακα ελέγχου του σταθμούΟ σιδηροδρομικός Σταθμού Λάρισας (Εικόνα google maps)Το σημείο της σύγκρουσηςΗ σύγκρουση της μηχανής της επιβατικής αμαξοστοιχίας 120-023 με τη μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας 120-022 και η κίνησή της μέσα και πάνω από τη μηχανή της 120-022Γράφημα με τους εργαζόμενους στη διαχείριση υποδομών, ανά χιλιόμετρο σιδηροδρομικής γραμμής στην Ευρώπη σε σύγκριση με την αντίστοιχη αναλογία στην Ελλάδα, από το 2011 έως το 2020 (πηγή: ERA)Δαπάνες συντήρησης (σε χιλιάδες ευρώ), ανά χιλιόμετρο σιδηροδρομικής γραμμής σε Ευρώπη και Ελλάδα αντίστοιχα (πηγή ERA)Επενδύσεις σε σιδηροδρομικές και οδικές υποδομές στην Ευρώπη και την Ελλάδα από το 2001 έως το 2021 (πηγή: ERA)Κάτοψη της τελικής θέσης των μηχανών μετά την πρόσκρουσηΑνάλυση δορυφορικής εικόνας του σημείου, με την αρχική πρόσκρουση και το φαινόμενο του καταπέλτη. Τα SP1, SP2 και SP3 αντιστοιχούν σε χαλύβδινες πλάκες που καταπλακώθηκανΟι θέσεις των κατεστραμμένων μηχανών, του βαγονιού του εστιατορίου και λοιπών συντριμμιών μετά τη σύγκρουσηΟι μηχανές 120-022 και 120-012 της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503 μετά το δυστύχημαΗ πρώτη μηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας (120-022). Είναι ορατές οι εκτεταμένες ζημιές από τη σφοδρότατη μετωπική σύγκρουση με τη μηχανή (120-023) της επιβατικής αμαξοστοιχίαςΕμπρόσθια όψη της μηχανής 120-022. Η οροφή έχει καταστραφείΤμήμα της κατεστραμμένης μηχανής 120-023 της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC-62Η εκτιμώμενη περιοχή σύγκρουσης για την εμπορική αμαξοστοιχία (εικόνα και προσομοίωση)Απομεινάρια της πλατφόρμας που μετέφερε χαλύβδινες πλάκεςΤο τμήμα της μηχανής που λείπει, «πιθανότατα κάηκε», όπως αναφέρεταιΣυντρίμμια του βαγονιού με το εστιατορίου στον τόπο του δυστυχήματος (αριστερά), και η πλατφόρμα του ίδιου βαγονιού στη θέση Κουλούρι (δεξιά)Απομεινάρια χαλύβδινων πλακών και η τελική θέση τους μετά τη σύγκρουσηΤο βαγόνι Β2Το βαγόνι Β3Το βαγόνι Β4 μετά την πλευρική πρόσκρουση χαλύβδινων πλακώνΠροσομοίωση του μηχανισμού του δυστυχήματος με τους αντίστοιχους δείκτες χρόνουΗ ανάφλεξη. Ο πράσινος κύκλος δείχνει την ακτίνα που είχε, θεωρητικά, η αρχική ανάφλεξηΤα δύο στάδια της πυρόσφαιραςΟι τρεις φάσεις της πρόσκρουσηςΦωτιές τύπου Pool Fire #1 και #2Στο εσωτερικό βαγονιού, μία φωτιά σιγόκαιγε για 12 ώρεςΗ κύρια πυρκαγιά στο βαγόνι του εστιατορίου και μία δευτερεύουσα εστία στο βαγόνι Β2Οι φωτιές στο βαγόνι του εστιατορίου και στο βαγόνι Β2, σε πλήρη εξέλιξηΕικόνες με την εξέλιξη των πυρκαγιών στα βαγόνια (πηγή: EDAPO)Η αίθουσα ελέγχου κυκλοφορίας και οι σταθμάρχες στον σταθμό της ΛάρισαςΟ πίνακας ελέγχου της κυκλοφορίας στον σταθμό ΛάρισαςΟδηγίες για τον «αυτόματο πιλότο» διαδρομής ενός τρένου, στο εγχειρίδιο του πίνακα ελέγχουΠίνακας ελέγχου για την κίνηση των συρμών, στο τμήμα ΕΤ2, όπως απεικονίζεται στον πίνακα ελέγχου του σταθμού ΚατερίνηςΣημειώσεις πάνω σε πίνακα ελέγχουΟι θέσεις των σταθμαρχών όταν χειρίζονται τον πίνακα ελέγχου (επάνω) και όταν επικοινωνούν με τον σταθμό Λάρισας (κάτω)Η θέση των σταθμαρχών όπου έχουν τοποθετήσει το δικό τους γραφείοΑνάλυση του φόρτου εργασίας επικοινωνίας ως παράγοντα κινδύνουΗ διαδρομή έως την είσοδο, για την αμαξοστοιχία 2597Κλειδί τριών θέσεων, διακόπτης 118 στον πίνακα ελέγχου στον σταθμό της ΛάρισαςΑσυνέπειες του χρονοδιαγράμματος των ελέγχων κατά τη διάρκεια των εργασιών ελιγμών της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63503Χρονοδιάγραμμα της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63503Καταγραφέας δεδομένων TELOC, της αμαξοστοιχίας 63503, για τη μηχανή 120-022. Ανακτήθηκε από δικαστικούς εμπειρογνώμονες στις 5 Μαρτίου του 2023Οι αρχικές θέσεις εντός της επιβατικής αμαξοστοιχίας και τα σημεία που κατέληξαν οι σοροί των 57 επιβατών που έχασαν τη ζωή τουςΔιαδρομές που ακολούθησαν επιβάτες που κατάφεραν να βγουν από το τρένο, πριν από την άφιξη των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης στον τόπο του δυστυχήματοςΓραφικό με την εξέλιξη της πυρκαγιάς στο βαγόνι Β2, από δεξιά προς τα αριστερά. (Πηγή: EDAPO)Η εξέλιξη της πυρκαγιάς από τη στιγμή της σύγκρουσης έως το τελικό στάδιοΤο βαγόνι του εστιατορίου κάηκε δίπλα στην μηχανή του επιβατικού τρένου. Μς κόκκινο χρώμα επισημαίνεται η θέση του μετασχηματιστήΕικόνες από το σημείο που βρέθηκε το βαγόνι του εστιατορίου, η μηχανή και ο μετασχηματιστής της επιβατικής αμαξοστοιχίαςΕνδεικτική φωτογραφία: Πώς ήταν εσωτερικά διαμορφωμένο το βαγόνι του εστιατορίου
(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)
Λάβε στο email σου το τελευταίο τους άρθρο στη στιγμή που δημοσιεύεται.
ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗ