ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρευνα: Μέσω διαδικτύου τα μηνύματα, η ενημέρωση και οι αγορές

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Χρήστες διαδικτύου εννέα στα δέκα άτομα σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Στατιστικής Υπηρεσίας Κύπρου, σχεδόν στο 100% στα άτομα 16-24 ετών

Εννέα στα δέκα άτομα χρησιμοποιούν το διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, σύμφωνα με τ’ αποτελέσματα ειδικής έρευνας που διενήργησε η Στατιστική Υπηρεσία, με την χρήση του διαδικτύου μειώνεται ανάλογα με την ηλικία: ξεκινώντας από 99,3% για την ηλικιακή ομάδα 16 – 24 ετών, η χρήση του διαδικτύου μειώνεται στο 72,8% για την ηλικιακή ομάδα 55 – 74 ετών. Επιπλέον, τα άτομα με υψηλό μορφωτικό επίπεδο χρησιμοποιούν το διαδίκτυο πιο συχνά (99,1%) από τα άτομα με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο (65,2%).

Η έρευνα κατέδειξε ως πιο δημοφιλείς δραστηριότητες στο διαδίκτυο την ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω Skype, Messenger, WhatsApp και Viber (95,9%), την πραγματοποίηση κλήσεων μέσω διαδικτύου (95,4%), την συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Twitter (90,5%), την ανάγνωση online ειδήσεων/εφημερίδων/περιοδικών (89,1%) και την αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα ή υπηρεσίες (89,1%). Tο 14,8% των ατόμων που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023 έκανε χρήση online εκπαιδευτικού υλικού, το 13,3% έκανε online μάθημα και το 10,9% επικοινώνησε με εκπαιδευτικούς ή μαθητές χρησιμοποιώντας διαδικτυακά εργαλεία ήχου ή βίντεο.

Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση
Κατά την περίοδο Απριλίου 2022 - Μαρτίου 2023 το 50,1% των ατόμων μεταξύ των ηλικιών 16-74 έλαβαν πληροφορίες ηλεκτρονικά, το 43,3% είχαν πρόσβαση σε πληροφορίες που είχαν αποθηκευτεί για αυτούς από δημόσιες αρχές ή υπηρεσίες και το 24,9% είχαν πρόσβαση σε πληροφορίες από δημόσιες βάσεις δεδομένων ή μητρώα.

Ανεβαίνει το ηλεκτρονικό εμπόριο
Το ποσοστό των ατόμων που πραγματοποίησαν αγορές μέσω διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023 αυξήθηκε σημαντικά στο 55,3% σε σύγκριση με 37,0% την αντίστοιχη περίοδο του περσινού χρόνου. Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών που παραγγέλθηκαν ή αγοράστηκαν μέσω διαδικτύου ήταν οι ακόλουθες: είδη ρουχισμού (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (82,3%), παραγγελίες από εστιατόρια ή αλυσίδες “fast food” ή υπηρεσίες “catering” (delivery) (81,7%), τρόφιμα ή ποτά από καταστήματα ή προμηθευτές γευμάτων (meal - kits) (41,4%) και αθλητικά είδη (εκτός αθλητικών ενδυμάτων) (24,5%). Τα αποτελέσματα δίνουν σημαντικά στοιχεία όσον αφορά τους πωλητές που επιλέγουν διαδικυακά οι καταναλωτές στην Κύπρο. Προκύπτει λοιπόν ότι, ανάμεσα στα άτομα ηλικίας 16–74 που παράγγειλαν ή αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023, το 86,6% αγόρασε από ντόπιους πωλητές, το 80,7% αγόρασε από πωλητές χωρώνμελών της ΕΕ και το 47,2% από πωλητές από τον υπόλοιπο κόσμο.

Η έρευνα αφορά το πρώτο τρίμηνο του 2023, πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο Απριλίου - Ιουνίου 2023 και κάλυψε 1.803 νοικοκυριά με τουλάχιστον ένα μέλος ηλικίας 16-74 ετών και συνολικά 3.540 άτομα μεταξύ των ηλικιών αυτών.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

X

Μπες στο μυαλό των
αγαπημένων σου αρθρογράφων

Λάβε στο email σου το τελευταίο τους άρθρο στη στιγμή που δημοσιεύεται.

ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗ

Entipi Ekdosi Title

Λάβε στο email σου το τελευταίο τους άρθρο στη στιγμή που δημοσιεύεται.

ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗ