Ότι περιλαμβάνει η Δωρεάν εγγραφή +ΕΠΙΠΛΕΟΝ
Kathimerini.gr
Το δυστύχημα στα Τέμπη κόστισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους, αποτελώντας την πλέον πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στην ιστορία της χώρας.
Η «Κ» αναδεικνύει 10 κρίσιμα ερωτήματα για τις συνθήκες υπό τις οποίες έγινε η σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, αλλά και για το πλαίσιο υπό το οποίο λειτουργούν οι σιδηροδρομικές υποδομές στην Ελλάδα.
– Υπήρξε βλάβη στο ύψος του Παλαιοφαρσάλου και για αυτόν τον λόγο σημειώθηκε καθυστέρηση 48 λεπτών στο δρομολόγιο. Ωστόσο, μηχανοδηγοί που μίλησαν στην «Κ» αναφέρουν ότι μετά τη Λάρισα λειτουργούσαν και οι δύο γραμμές, και η άνοδος και η κάθοδος, και θα έπρεπε ο σταθμάρχης να επαναφέρει την επιβατική αμαξοστοιχία στο ρεύμα ανόδου.
– Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, λόγω της προϋπάρχουσας βλάβης μπήκε το επιβατικό τρένο στο ρεύμα καθόδου και παρέμεινε εκεί, ενώ θα έπρεπε να το επαναφέρουν στο ρεύμα ανόδου μετά τη Λάρισα. Κατά μια άλλη εκδοχή, ο σταθμάρχης είχε γυρίσει το «κλειδί» με το οποίο μετακινούνται οι ράγες για να πραγματοποιήσει ελιγμό τοπική αμαξοστοιχία και δεν επανέφερε.
– Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Γιάννης Ντίτσας, επί 12 λεπτά περίπου τα δύο τρένα στα Τέμπη κινούνταν στην ίδια ράγα χωρίς να υπάρχει ούτε σύστημα προειδοποίησης ούτε σύστημα αποφυγής σύγκρουσης.
– Η επικοινωνία γίνεται και με ραδιοτηλέφωνα, τα οποία δεν δουλεύουν πάντα σε όλα τα τούνελ.
– Δεν υπάρχει ακριβώς μαύρο κουτί όπως στα αεροπλάνα. Καταγράφονται όμως στοιχεία για την κίνηση του τρένου, την ταχύτητά του, το πού σταμάτησε.
– Εκπρόσωπος της εταιρείας λέει στην «Κ» ότι δεν λειτουργεί το σύστημα ETCS, το οποίο παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τη θέση των συρμών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
– Οχι για το μεγαλύτερο μέρος του δικτύου. Εξαίρεση, το τμήμα Πλατύ – Προμαχώνας (περίπου 190 χλμ.) που λειτουργεί εδώ και μερικούς μήνες. Σε αντίθεση με το τμήμα Τιθορέα – Δομοκός, που ενώ έχει τοποθετηθεί, δεν έχει τεθεί σε λειτουργία.
– Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, «το τρένο IC 62 αναχώρησε από την Αθήνα με 431 επιβάτες, στον σταθμό της Λάρισας αποβιβάστηκαν 81 άτομα και η αμαξοστοιχία συνέχισε την πορεία της με περίπου 350 επιβάτες».
– Μόνο αν κλείνονται ηλεκτρονικά. Τα εισιτήρια που εκδίδονται στο γκισέ δεν είναι ονομαστικά, κάτι που κάνει τη διαδικασία της ταυτοποίησης αλλά και τον ακριβή υπολογισμό του αριθμού των επιβαινόντων πιο δύσκολο.
– Είχε μόλις προ μηνών τοποθετηθεί στη θέση σταθμάρχη παρακολουθώντας σύντομο πρόγραμμα εκπαίδευσης, καθώς στο παρελθόν εργαζόταν σε άλλα πόστα του οργανισμού.
(Πρέπει να συνδεθείτε για να μπορέσετε να σχολιάσετε αυτο το Άρθρο)
Λάβε στο email σου το τελευταίο τους άρθρο στη στιγμή που δημοσιεύεται.
ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗ